بهینه سازی سایت برای Duplicate Content Removal

محتوای تکراری چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

این برچسب ها، پیشنهاداتی برای موتورهای جستجو می باشد – نه دستوراتی مانند ریدایرکت 301 – معمولاً موتورهای جستجو به خاطر عملکرد این تگ ها در شناسایی محتوای تکراری، به آنها احترام می گذارند. محتوای تکراری یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که وبمستران و صاحبان سایت ها با آن مواجه هستند. گوگل به شدت با تکرار اطلاعات برخورد می کند و این موضوع می تواند منجر به کاهش رتبه سایت، از دست دادن ترافیک و حتی جریمه شدن توسط گوگل شود. در ادامه، به شما یاد می دهیم چگونه این محتوای ها را شناسایی کنید، آن را رفع کنید و از ایجاد آن در آینده جلوگیری نمایید. اگر یک محتوا از سایت نمونه های مشابهی داشته باشد موتورهای جستجو نمیتوانند نسخه اصلی را به درستی پیدا کنند و نمایش دهند.

SEO Review Tools یک جستجوگر محتوای تکراری رایگان را ایجاد کرد تا به وب‌سایت‌ها در مبارزه با محتوای تکراری کمک کند. با وارد کردن URL خود در ابزار جستجوگر آنها، می‌توانید نمای کلی از URL های خارجی و داخلی که محتوای URL که در ابزار وارد کرده اید را تکرار می‌کنند، دریافت کنید. این خود به تنهایی تولید محتوای تکراری نمی‌کند اما چون فقط یک صفحه در سایت‌تان وجود دارد که از این دو تگ استفاده می‌کند، دو صفحه‌ی تگ شما همسان به حساب می‌آیند. همچنین ایجاد نسخه‌ی پرینت برای صفحات می‌تواند توالی URL را بر هم بریزد و ایجاد محتوای تکراری کند. برای اینکه محتواهای تکراری سایتتان را پیدا کنید ابزارهای زیادی در این زمینه هستند یکی از این ابزارها سایت siteliner می باشد. خیلی از وب مسترها و یا سئوکارها به محتوای تکراری توجه چندانی نمی کنند چون نمیدونند چه عواقب بدی برای سئو سایتشون داره.

درحالی‌که Copyscape بیشتر برای بررسی محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر مفید است. در این مقاله به محتوای تکراری در سئو و حل مشکل محتوای تکراری در سایت اشاره شد‌؛ اگر درباره‌ی این مطالب اطلاعاتی دارید خوشحال میشویم که با ما به اشتراک بگذارید‎‌. اگر به دنبال مطالب بیشتر هستید از وبلاگ آی مهدیار و برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات دیجیتال مارکتینگ از وبسایت آی مهدیار دیدن کنید‌. همانطور که پیشتر اشاره کردیم دلایل زیادی میتوانند باعث ایجاد محتوای تکرار شوند. از این در این بخش به طور تخصصی تر به برخی از دلایل و راهکارهای حل مشکل محتوای تکراری در سایت اشاره خواهیم کرد.

حالا برای حل مشکل محتوای تکراری در سایت چه باید بکنیم؟ برای این که با این مورد آشنا شوید با ما همراه باشید‌. برای جلوگیری از انتشار محتوای تکراری در سایت خود می‌توانید از روابط لینک‌های صفحه‌بندی استفاده کنید تا به موتورهای جستجو نشان دهید که این صفحات در واقع متعلق به یک صفحه خاص هستند. در واقع باید بدانید که گوگل اگر متوجه شود محتوای شما تکراری است و قصد فریب آن را دارید، سریعا جریمه تان می کند. شما باید تمامی الگوریتم های سئو داخلی و سئو خارجی سایت را بشناسید و طبق آنها سئو سازی سایت را انجام دهید. اگر وب سایت تان دارای محتوای تکراری است باید یکی از آنها را در لیست جستجوی خود منتشر کنید.

وقتی که ریدایرکت ۳۰۱ انجام میدید، صفحات تکراری دیگه در دسترس نیستند چونکه ترافیکشون به طور خودکار به صفحه دلخواه هدایت میشه. طبق گفته گوگل، ۲۵ تا ۳۰ درصد از کل محتوای موجود در وب، محتوای تکراری هستند. با بررسی مداوم سایت برای محتوای تکراری ، می توانید نه تنها رنکینگ سایت خود را افزایش دهید، بلکه مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان سایت شما به محتوای اورجینال و مناسب ، از طریق گوگل ، ارجاع شده اند. برای همین است که ممیزی و بررسی سایت برای محتوای تکراری با استفاده از ابزارهای مناسب ، بسیار مهم است. بله، مخصوصاً زمانی که توضیحات محصولات در صفحات مختلف یا دسته‌بندی‌ها تکرار می‌شود. استفاده از توضیحات منحصربه‌فرد و تگ‌های کنونیکال این مشکل را حل می‌کند.

این منبع می‌تواند یکی دیگر از انواع محتوای تکراری باشد که ممکن است در وب‌سایت شما وجود داشته باشد. برای استفاده از تگ hreflang، باید کدهای HTML مناسب را در هدر هر صفحه قرار دهید. این تگ‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا نسخه‌های مختلف یک صفحه را برای زبان‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف شناسایی و ایندکس کنند. در این حالت، موتورهای جستجو نمی‌توانند به درستی تشخیص دهند که کدام نسخه باید بیشترین اعتبار را دریافت کند و این موضوع باعث کاهش تأثیر لینک‌ها و در نتیجه کاهش رتبه‌بندی کلی سایت می‌شود. در این حالت، موتورهای جستجو نمی‌دانند کدام نسخه را به کاربران نمایش دهند و ممکن است هر دو نسخه را ایندکس کنند، که این موضوع باعث کاهش تمرکز و اعتبار هر دو صفحه می‌شود. کدام صفحه باید رتبه بگیرد؟اگر خزنده‌های گوگل صفحات مختلف با محتوایی همسان ببینند، نمی‌دانند که کدام یک از صفحات یکسان را باید به عنوان نتیجه جست‌وجو نشان دهند.

رقابت این سایت ها باعث شده است که قیمت ها نسبتاً مناسب باشد ولی باز هم پیدا کردن شخصی که محتوای خوب و سئو شده ایجاد نماید کمی سخت است و معمولاً این افراد هزینه بالاتری برای کار خود درخواست میکنند. ساده ترین حالت استفاده از هوش مصنوعی جهت تولید محتوا با استفاده از بازنویسی rewording یا Paraphrasing محتوای موجود میباشد که با جابجای کلمات و جملات به روشی که معنای محتوا تغییری نکند انجام میپذیرد. سپس موارد مربوط به ویرایش متن ، سئو ، افزودن متن و سایر مواردی که در قسمت اول ذکر شد جهت تولید یک محتوای سئو شده خوب بکار بندید. به عنوان مثال جهت نوشتن یک مطلب درباره “نکات تولید محتوا” عبارت انگلیسی متناظر با آن “Content Production Tips ” را در گوگل جستجو میکنیم. عبارت انگلیسی متناظر با کلمه کلیدی مدنظر خود را برای تولید محتوا را در مترجم گوگل پیدا کنید.

بنابراین بسیار مهم است که بتوانید این تنظیمات نادرست را شناسایی کرده و آنها را ویرایش کنید. در برخی از مواقع امکان دارد که بدون اطلاعات تان، صفحات وب سایتی که آن را مدیریت می کنید به وسیله یو ار ال ها در دسترس قرار بگیرد. پیکربندی اشتباه یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل به وجود آمدن این اشتباه می شود. شما برای ارائه دادن صفحه اصلی وب سایت تان باید روش دلخواه تان را جهت سئو سازی انتخاب کنید. شما نیاز است که محتواهای تکراری را شناسایی کنید و آنها را با استفاده از روش های استاندارد حذف نمایید. در یک تعریف ساده، محتوای تکراری به این معناست که محتوای وب سایت شما، منحصر به فرد نیست.

با استفاده از برگه نتایج جستجو در بخش Performance، می توانید URL هایی را پیدا کنید که ممکن است باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شوند. صفحه‌بندی زمانی اتفاق می‌افتد که محتوا در چندین صفحه باشد و در نتیجه چندین URL ایجاد شود. افزودن کد “noindex, follow” به صفحات به ربات های موتور جستجو اجازه می دهد تا صفحات را بخزند، اما صفحات را در نتایج جستجو رتبه بندی نمی کند. کارشناسان بهبود سئو سایت همیشه نگران این بودند که محتوای تکراری خود را از بین ببرند چون می‌ترسیدند توسط گوگل جریمه شوند، اما این فقط یک افسانه است که ذهن سئوکاران را درگیر کرده است. باید گفت لینک‌های بی‌کیفیت شما می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از محتواهای تکراری باشد.

به عنوان مثال متن فوق را ابتدا در مترجم گوگل به زبان آلمانی و سپس در مترجم یاندکس به زبان فارسی بازگرداندیم. برای این کار بر روی Tools بزنید و گزینه Any time را بر روی Past year و یا Past month قراردهید. در ادامه مطلب سعی میکنیم تا به سئوالات زیر به صورت جامع و مفصل پاسخ دهیم. حواستون باشه که نباید از noindex و تگ canonical به طور همزمان استفاده کنید. این امر باعث می شود که بازدیدکنندگان به سرعت از سایت خارج شوند و بدین طریق Bounce Rate سایت شما افزایش می یابد.

وقتی بخواهید قوانین را در یک محتوا توضیح دهید، نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. برخی از سایت های دزد محتوا (scrapers) این لینک را فیلتر می کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است کاری با آن نداشته باشند. اگر گوگل با چندین لینک روبرو شود که به مقاله اصلی شما اشاره می کنند، به زودی پی خواهد برد که این همان نسخه کنونیکال است. البته این مورد زمانی اتفاق می افتد که هر دو نسخه سایت شما قابل دسترسی باشد. وضعیت متداول دیگری که من نیز آن را دیده ام ، محتوای تکراری HTTP در مقابل HTTPS است ، که در هر دو آن ها محتوای یکسان ارائه می شود. بنابراین اگر صفحاتی در سایت خود داشته باشید با محتوای کپی، می تواند به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند.

در این صورت می توانید اقدامات بعدی که مربوط به حذف محتوای تکراری می باشد را با دقت انجام دهید. بهتر است که جهت حذف محتوای تکراری ریدایرکت 301 را از یو آر آل هایی که اضافی هستند به یو آر آل های اصلی انتقال دهید. با بالا بردن آگاهیمان نسبت به انواع محتوای تکراری، نحوه به وجود آمدن آن‌ها و برطرف کردنشان به بهبود رتبه وب‌سایتمان کمک کنیم. آیا شما هم انواع دیگری از محتوای تکراری یا روش‌های دیگری برای رفع آن می‌شناسید؟ آن را با ما در میان بگذارید. در بیشتر اوقات به صورت ناخواسته و حتی بدون اطلاع مدیران وب‌سایت‌ها در سایتشان محتوای تکراری وجود دارد.قبلا در مقاله "تولید محتوا چیست" کلیاتی را در مورد نحوه رعایت اصول سئو در تولید محتوا شرح داده ایم.

بسیاری از وب‌سایت‌ها دارای قابلیت جستجو هستند و به کاربران خود این اجازه را می‌دهند تا در میان محتوای آنها به دنبال یک محتوای خاص باشند. صفحاتی که نتایج جستجو را به کاربران نمایش می‌دهند بسیار شبیه به یکدیگر هستند و در اکثر مواقع هیچ ارزشی برای موتورهای جستجو ندارند. اگر شما در سایت خود محتوای تکراری داشته باشید به سئو سایت آسیب وارد خواهید کرد. اما اگر محتواها را به صورت عمدی کپی نکرده باشید از گوگل خطایی که مربوط به محتوای تکراری می باشد را دریافت می کنید. اگر فردی صادق هستید و می خواهید وب سایت رتبه بالایی بگیرد، نیازی نیست که نگران جریمه از طرف گوگل باشید. آنها بهتر است که چالش های فنی وب سایت خود را بشناسند و از چالش ها جلوگیری کنند.

برای کشف قدرت طراحی در فروش آنلاین و ایجاد یک برند دیجیتال موفق آماده شوید. هم اکنون با ما تماس بگیرید و با خیال راحت طراحی و سئو سایت خود را به ما بسپارید و کسب و کارتان را رونق بخشید. همچنین تمایل دارید سئو سایت خود را به دست سئوکاران حرفه ای ما در تهران وب سئو بسپارید، با ما تماس بگیرید. در سایت های وردپرسی و توسط یواست سئو ، نقشه سایت XML Sitemap به راحتی ایجاد میگردد و قابل ارائه به گوگل میباشد. اگر چند لینک از یک صفحه پرقدرت سایت شما به یک صفحه وارد شوند ارزش آن بیشتر از تعداد زیادی لینک از صفحات کم ارزش تر میباشد. در کل برونسپاری تولید محتوا و سئو آن، بسیار در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد و میتوانید وقت خود را بیشتر برای توسعه جنبه های دیگر سایت خود بگذارید.

توضیح قوانینوقتی بخواهید قوانین را در یک محتوا توضیح دهید، نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. بنابراین مجبورید قوانین را به همان صورت که هستند بدون تغییر ذکر کنید. قوانین در سایت‌های مختلف با همان جملات و کلمات یکسان بیان می‌شوند و محتوای تکراری ایجاد خواهد شد. برای تمام مواردی که در بخش پیشین گفته شد، راه حلی وجود دارد که با کمی دقت می‌توان جلوی بروز محتوای تکراری در سایت را گرفت. اینکه استفاده از کدام روش بر دیگری برتری دارد باید در موارد خاص تصمیم‌گیری شود.

همچنین وب سایت سئو هاب آموزش سئو را در شهرستان های مختلف را نیز آغاز کرده است. محتوای تکراری همچنین به بودجه خزش نیز آسیب زند ولی در صورت تکراری نبودن محتوا، ایندکس های موتورهای جستجو عملکرد بهتری خواهد داشت. اگر 2 یا چند صفحه ی سایت دارای متن مشابه یا یکسانی باشند، محتوای تکراری محسوب می شوند. خیر، گوگل همیشه محتوای تکراری را جریمه نمی کند، اما ممکن است رتبه سایت شما را کاهش دهد. اگر نمی‌خواهید از احراز هویت HTTP استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از فایل robots.txt دسترسی موتورهای جستجو به محیط‌های تست و آماده‌سازی را محدود کنید.

با بهینه‌سازی و استفاده از ویژگی noindex می‌توانید به راحتی از ایندکس شدن این صفحات جستجو جلوگیری کنید. علاوه بر این، باید دقت داشته باشید که بهترین کاری که در این شرایط می‌توانید انجام دهید این است که در هیچ صفحه‌ای لینک صفحات جستجو خود را قرار ندهید. در بیشتر مواقع، بهترین کاری که می‌توانید برای محتوای تکراری سایت خود انجام دهید این است که از ریدایرکت 301 استفاده کنید تا URLهای اضافی را به URL اصلی هدایت کنید. با استفاده از این کد شما به خزنده‌های گوگل می‌گویید که وب‌سایت شما نباید ایندکس شود. بلکه برای هر پارامتری است که می توانید به یک URL اضافه کنید در صورتی که محتوای مهم و اصلی را تغییر ندهد.

همچنین شما میتوانید مطالبی را عیناً از سایت های دیگر نقل قول نمایید ، اما حتما آن را به صورت پاراگراف نقل قول درآورده و مرجع آن را با لینک در انتهای نقل قول قراردهید. اگر بتوانید ارزش افزوده ای در مطلب گردآوری شده ایجاد کنید ،احتمالاً گوگل به مطلب شما اهمیت بیشتری نسبت به اصل محتواهای جمع آوری شده خواهد داد. محتوای Notepad را مجدداً کپی نموده و در محل درج محتوای خود در وردپرس یا هر cms دیگری که استفاده مینمایید درج کنید. در این صورت یکی از راهها جستجو کلمات کلیدی محتوا در بازه زمانی یکسال و یا یکماه گذشته میباشد. اگر رقبای زیادی داشته باشید معمولاً سوپرایز خواهید شد که نتایج اول جستجو ، اکثراً ترجمه و در سایت های فارسی منتشر شده اند.

اما باید حواستون باشه چونکه در بعضی از موارد ممکنه گوگل تگ نوایندکس رو نادیده بگیره و به هر حال صفحه رو ایندکس کنه. اگه سایت چند زبانه دارید، نسخه فارسی صفحه ممکنه برای بازدیدکنندگان انگیسی زبان نشون داده بشه که برای تجارت مضر هستش و باعث اتلاف وقت و انرژی‌تون میشه. برای اینکه مرتبط ترین نتایج را به شما نشان دهیم، برخی از ورودی های بسیار شبیه به ۹۰۰ موردی که قبلاً نمایش داده شده بود را حذف کرده ایم.اگر دوست دارید، می توانید جستجو را با درج نتایج حذف شده تکرار کنید. با استفاده از ابزارهای بررسی محتوای اتوماتیک، می توان از وجود صفحت با محتوای مشابه آگاه شد. ریدایرکت های javascript توسط گوگل معتبر تلقی می شوند – چند روز یا هفته، برای تکمیل این فرآیند سپری می شود.

یک وب سایت، تمام عمر خودش، را به محتوایی مدیون است که توسط بلاگر ها و مدیر سایت وارد آن می شود. همه ما می دانیم که الگوریتم های گوگل روی محتوای جدید، کاربردی و مفید، حساسیت دارند.امتیازهایی که گوگل به سایت ها می دهد، بیش از هر چیز به محتوا و کیفیت آن وابسته اند. با استفاده از این کد گوگل دیگه این صفحات رو به عنوان محتوای تکراری نمبینه و همچنین به ارائه محتوای مناسب به مخاطبان مناسب کمک میکنه. با تگ canonical صفحه در دسترس هست ولی گوگل میفهمه که این محتوا تکراریه و نباید توی نتایج جستجو نشونش بده. این روش، در زمانی که محتوای تکراری باید پاک شود ، به سادگی کاربران را به URL مورد نظر انتقال می دهند.

علاوه براین، پاسخ 200 به موتورهای جستجو می گوید که /error-page یک صفحه معتبر برای ایندکس کردن می باشد. خطاهای Soft 404 باعث واردعمل شدن این ایندکس ها می شوند و هر دو URL بد هم ایندکس می شوند. با استفاده از ابزارهای سئو، برنامه ریزی محتوایی و تولید محتوای منحصر به فرد، می توانید از تکرار اطلاعات جلوگیری کنید و سایت خود را به یک منبع معتبر و قابل اعتماد تبدیل نمایید. این مسئله مخصوصاً زمانی که اعتبار دامنه وب‌سایت شما کم است و وب‌سایتی که محتوای شما را کپی کرده است دارای اعتبار دامنه بیشتری نسبت به وب‌سایت شما است، می‌تواند مشکلات بیشتری را برای وب‌سایت شما ایجاد کند. وقتی سایت‌های دیگر بخواهند به محتوای سایت شما بک لینک بدهند، نمی‌دانند کدام URL اصلی است.

نتیجه این خواهد شد که رتبه بین صفحات متعدد تقسیم خواهد شد یا گوگل صفحه‌ای را در نتایج جست‌وجو نمایش می‌دهد که برای استراتژی سئوی شما مخرب باشد (مورد نظر شما نباشد). استفاده از کد follow,noindexبا استفاده از این کد شما به خزنده‌های گوگل می‌گویید که وب‌سایت شما نباید ایندکس شود. ربات‌های گوگل می‌توانند صفحه وب‌سایت شما را بخزند اما آن را ایندکس نمی‌کنند؛ به عبارت دیگر آن را در صفحه نتایج جستجو نمایش نمی‌دهند. اگر سایت شما قابلیت سرچ دارد، آن صفحات نتیجه جستجو نیز می توانند ایندکس شوند. این موضوع می تواند به رتبه بندی یک صفحه وب صدمه بزند و مشکل وقتی بدتر می شود که مردم شروع به لینک زدن به نسخه های مختلف یک محتوای یکسان کنند. در اینترنت امروز بخش عمده ای از محتوای صفحات وب تصاویر هستند که بهینه سازی آنها می توان تاثیر زیادی روی بهینه سازی کلی سایت و بهبود رتبه سایت در گوگل داشته باشد.

به عنوان مثال در حال حاضر بخشی از مقالات واشنگتن پست توسط هوش مصنوعی نگارش میشود، اما استفاده از هوش مصنوعی در سایت های فارسی چندان جایگاهی ندارد و این نیز دلایل خود را دارد که به آن خواهیم پرداخت. بارها توجه بیشتر گوگل به مطالب جمع آوری شده از چندین مطلب دیده شده است و علت آن هم طولانی تر و جامع تر بودن مطلب نهایی میباشد. اگر ترجمه محتوا نسبتا خوب بود و ویرایش زیادی نیاز نداشت آن را کپی کنید و در Notepad بگذارید. حتماً چند جمله از محتوای انگلیسی را داخل مترجم گوگل به فارسی برگردانید و آن را جستجو کنید. تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی اصلی در متن ، نحوه توزیع ، طول کلمه کلیدی چک می گردد و اگر بیش از اندازه و یا کمتر از میزان مناسب باشد، به شما اخطار داده میشود. عنوان سئو باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و خیلی کوتاه یا خیلی بلند نباشد.

حتی اگر بخشی از نوشته شما تکراری تلقی شود اما باز هم تا حدودی توسط گوگل مورد اغماض قرارمیگیرد. مثلاً ابتدا در مترجم گوگل محتوا را ترجمه کنید و سپس مجدداً در مترجم یاندکس Yandex دوباره آن را به فارسی برگردانید. این ترفند بدین صورت است که ابتدا متن اصلی را در مترجم گوگل به زبان دیگری مثلاً اردو تبدیل کنید . حتماً توجه کنید که عنوان و توضیحات متا و همچنین زیر عنوان های محتوای بازنویسی شده توسط شما متفاوت از محتوای اصلی باشد. نکته مهم این است که قبلا از شروع به نوشتن محتوا ، چک کردن و اطمینان تکراری نبودن آن است. در این بخش ، افزونه یواست سئو محتوای شما را از لحاظ طول جملات ، توزیع تیتر در متن و طول پاراگراف ها با میزان توصیه شده مقایسه مینماید.

بخاطر داشته باشید که این روش بیشتر برای تکنیک تولید محتوای انبوه کاربرد دارد تا تولید محتوای با کیفیت و به سئو کلاه سیاه بیشتر نزدیک است. سعی کنید در میانه و یا انتهای متن خود، خواننده را به دیدن سایر صفحات مطالب مرتبط موجود در سایت خود ترغیب نمایید. اگر میخواهید بیشتر درباره این موضوع بدانید مطلب اهمیت کاهش نرخ پرش برای سئو را مطالعه بفرمایید. عنوان اصلی سایت بسیار مهم است و باید مرتبط با کلمات کلیدی اصلی موضوع محتوا و همچنین متن جستجوی مخاطبان باشد. اگر از سایتی غیر از وردپرس دارید میتوانید یک سایت اضافه وردپرسی را در گوشه ای از هاست خود نصب کنید و دسترسی گوگل به آن را ببنید تا توسط آن محتوا را ایجاد و سئو نموده و سپس در CMS خود کپی نمایید. امیدواریم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم تا مسیر درستی را برای استفاده از اصول و قواعد سئو بردارید.

همچنین با استفاده از سایت Copyscape هم می توانید بفهمید در فضای اینترنت چه سایتهایی از محتوای شما کپی برداری کردند. همراه با لینک محتوای کپی شده برای شما نشان می دهد.پیشنهاد میکنیم از این دو ابزار عالی استفاده کنید. برای پیاده سازی تگ noindex، این کد رو به قسمت head کد HTML صفحه اضافه کنید. نداشتن محتوای تکراری ، ضریب اعتماد بازدیدکنندگان سایت را بالا می برد. همچنین، بازدیدکنندگان سایت، وقتی به این باور برسند که محتوای سایت شما تکراری است، دیگر به نوشته های شما اعتماد نخواهند کرد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری